Programy i projekty realizowane w naszym przedszkolu
PROGRAMY REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU
„AKADEMIA PRZEDSZKOLAKA”
W LUBARTOWIEW ROKU SZKOLNYM 2022/2023
1.”Program wychowania przedszkolnego”–wiodący program wychowania przedszkolnego,pod red. Jolanty Wasilewskiej – zgodny z nową podstawą programową. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne WSiP, Warszawa 2021;ISBN 978-83-02-20209-4
2.„Dziecięca matematyka„ – program edukacji matematycznej,pod. Red.E.Gruszczyk -Kolczyńskiej.Wyd.WSiP, Warszawa .
3.”Nazywanie świata-odimienna metoda nauki czytania”-program odimiennej metody nauki czytania, pod red.I.Majchrzak.Wyd.MAC.
4.”Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu”–program do nauki j.angielskiego w przedszkolu,pod red.M.Appel,J.Zarańskiej,
E.Piotrowskiej;Wyd.Macmillan 2017.
5.”Kochamy dobrego Boga”-program do nauki religii w przedszkolu do podręcznika „Jezus moim przyjacielem”,pod red.Ks.M.Zająca.
DODATKOWE PROJEKTY EDUKACYJNE, PROGRAMY,INNOWACJE
REALIZOWANE W PRZEDSZKOLU W 2022/2023R.
1.„W 80 dni dookoła świata” – innowacyjny projekt całoroczny, realizowany we wszystkich grupach wiekowych, którego celem jest pragnienie wzbudzenia w dziecku chęci poznawania różnorodności krajów na różnych kontynentach, poznawania zabytków i ich historii, kształtowania społecznych postaw dziecka, wyrabianie umiejętności samodzielnego dochodzenia do wiedzy.
2.„Eko kulturalne przedszkole”–projekt edukacyjny, realizowany pod patronatem czasopisma „Bliżej Przedszkola”– zmierzający do podjęcia konkretnych działań ekologicznych w naszej placówce, jak i do promowania ekokultury wśród przedszkolaków – projekt całoroczny, realizowany we wszystkich grupach wiekowych
3.”Mały Miś w świecie wielkiej literatury”–projekt edukacyjny-całoroczny, pod patronatem czasopisma„Bliżej Przedszkola ” – realizowany w gr.”Jagódki”
4.”Adaptacyjne Vademecum”–projekt edukacyjny-całoroczny – realizowany w gr.”Żabki”.
5.”Magiczna moc bajek”– projekt edukacyjny-całoroczny, pod patronatem czasopisma„Bliżej Przedszkola ” – realizowany w gr.”Biedronki”.
6.”Zdrowo i sportowo”- projekt edukacyjny-całoroczny, pod patronatem czasopisma„Bliżej Przedszkola ” – realizowany w gr.”Pszczółek”
7.”Czyste powietrze wokół nas”–program edukacji zdrowotnej,realizowany pod patronatem Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.( realizowany w grupie dzieci 5i6-letnich).
8.”Cała Polska czyta dzieciom„- ogólnopolski program związany z promocją czytelnictwa –realizowany we wszystkich grupach wiekowych.
9.”Kubusiowi przyjaciele natury”– ogółnopolski program ekologiczny- realizowany pod patronatem Firmy „Tymbark”i „Kubuś” – realizowany we wszystkich grupach wiekowych.
10.”Sanford Harmony”- program wspierający rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym.
OPIS PROJEKTÓW I PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH
REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
„W 80 DNI DOOKOŁA ŚWIATA”
To całoroczny projekt edukacyjny realizowany we wszystkich grupach wielowych. Jego celem jest rozwijanie u dzieci kreatywności, wyobraźni, nowych zainteresowań, umiejętności oraz wdrażanie do pozytywnych zachowań społecznych.
Podczas poszczególnych zajęć dzieci „podróżują w wyobraźni”na nieznane lądy, gdzie poznają nie tylko ludzi tam mieszkających, ale także ich kulturę, zwyczaje, historię, tradycję ,język, krajobraz, roślinność itp.
Uczą się w ten sposób szanować odmienność kulturową mieszkańców terenów, które poznają.Każde zajęcia różnią się tematyką i sposobem pracy, ale wszystkie są tak skonstruowane, aby pobudzić w dzieciach chęć kreatywnego myślenia i działania, a także zapewnić im miłą i niezapomnianą zabawę.Dzieci więc będą podróżowały i poznawały: Europę, Afrykę, Azję, Antarktydę, Amerykę Północną i Południową, Australię.
„ADAPTACYJNE VADEMECUM”
Prawie dla każdego dziecka pierwsze dni pobytu w przedszkolu są okresem bardzo trudnym. Rozłąka z rodzicami powoduje duże zagrożenie poczucia bezpieczeństwa u dziecka. Jest to niewątpliwie sytuacja budząca silne emocje.
Dlatego panie z grupy „Żabki” przygotowały projekt edukacyjny, ułatwiający najmłodszym dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa w środowisku przedszkolnym, wspomaganie go w procesie przystosowania do życia przedszkolnego.
Zminimalizowanie negatywnych przeżyć dziecka związanych z rozstawaniem z najbliższymi.
Wyrobienie u rodziców świadomości prawa i obowiązku aktywnego kreowania sytuacji wychowawczo-edukacyjnych we współpracy z personelem przedszkola, przygotowanie ich do udzielania dziecku wsparcia psychicznego i pomocy w procesie przystosowania oraz obniżenie lęku rodziców, związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelowi przedszkola.
„MAGICZNA MOC BAJEK”